29 juni 2018

29 juni 2018 - León, Spanje

Dag 23

Léon naar Barcelona

Op deze dag zittend op een terrasje en wachtend tot de trein vertrekt naar Barcelona blik ik terug op de camino.

Deel 1: Camino France, in totaal 20 dagen gelopen :

= 440 km gelopen zegt blog op reislogger.                                                        

= 435,7 km gelopen zegt het boek.                

= 637710 stappen gelopen zegt mijn   stappenteller op mobiel

Vele nationaliteiten ontmoet: Zuid Afrika/Australië/New Mexico /Spanje/Zweden/Duitsland/Zuid Korea/Amerika/ Vancouver/ Dallas/België/Nederland/China/Hongarije/Schotland/Ierland/Italie/Frankrijk

Tijdens de camino krijg je fysiek een uitdaging, hoeveel kan ik lopen op een dag, hoe houd je lichaam het, hoe zullen de pijnen zijn van de fibro, hoe houden mijn voeten het? Ik had zware dagen en dagen die goed voelde. Elke dag was weer een nieuwe uitdaging en ervaring.

Kon zelfs door de kleinste dingen mijn afleiding vinden en kon ik mijn balans vinden in het wandelen.De rugzak hoorde na enkele dagen bij je en voelde je de 10 kg niet meer.Je had ritme en je had een doel van waar je heen ging. Je keuzes in kleding was beperkt; doe ik roze aan of blauw. Het heeft me lichamelijk sterker en fitter gemaakt en kan zeggen dat ik echt trots ben op mijzelf!

Mentaal alle tijd om terug te kijken,na te denken, te verwerken, te reflecteren op wie je bent als persoon , vooruit te blikken en vooral wat ik kan leren oa uit deze reis bestaande uit alle belevenissen, ervaringen en ontmoetingen.

Vele kaarsje heb ik aangestoken, in kleine kerkjes tot grote kerken.Elke keer een momentje om stil te staan bij.....

De eerste kaars was bij de start in St Jean Pied de Port, deze kaars stond voor een mooie en veilige camino deel 1 welke ik met Arlene mocht volbrengen.

Dank lieve Arlene dat je mee wilde op deze voor mij belangrijke reis, dank voor je support,de gesprekken, je inzichten en je vriendschap!!

Heb ook stil gestaan bij dierbaren die heengegaan zijn.

Ik heb stilgestaan bij het goede huwelijk dat Frans en ik hebben gehad,maar waar we elkaar verloren hebben en onze eigen weg hebben gekozen.Dankbaar voor de 2 pracht zoons die we samen hebben gekregen,Ruben en Simon en de lieve meiden Selina en Gina welke je als kado erbij krijg.Trots op jullie jongelui!!

Ik heb stil gestaan en wil dankbaarheid en hoop uit te spreken voor alle familie, vrienden en vriendinnen en collega's welke mij op wat voor manier dan ook vriendschap, support en liefde op allerlei vlakken geven en ik hoop deze vriendschap en liefde terug te geven.

Een kaarsje heb ik op de laatste dag in Léon ontstoken om vooruit te kijken naar de toekomst en mijn weg te vervolgen.

De camino gaan we helaas voor een korte tijd achter ons laten.

Maar vol goede moed op naar september/oktober en we de camino gaan afronden.....

Liefs Petra xxx

Foto’s

11 Reacties

  1. Camiga:
    29 juni 2018
    😘 ...
  2. Marja:
    29 juni 2018
    lieve Petra, je mag zeker trots op jezelf zijn en ook je vriendin Arlene, wat een prestatie en wat een KANJERS zijn jullie, vandaag denk ik nog even genieten van het mooie Barcelona en op het volgende deel reis ik graag weer met je mee.
    Goeie thuisreis en lieve groetjes, Marja
  3. Mara:
    29 juni 2018
    Enorm trots op jou (en natuurlijk ook op Arlene hoewel wij elkaar niet kennen). Fijn dat deze bijzondere reis nu al zo waardevol is gebleken! Tot gauw.
  4. René:
    29 juni 2018
    Hola guapa(s), de ‘camino de tu vida’ met bergen en dalen, met vele oneffenheden en onverradelijke bochten, heb je in deze voorlopig laatste blog mooi verwoord. Dikke knuffel vanuit Taiwan. Tot gauw want ik ben reuze benieuwd naar de mooie foto’s en verhalen. Besos y buen viaje!
  5. Arie en Coby.:
    29 juni 2018
    Dag Petra & Arlene, wat een prestatie en nog meer de geweldige ervaringen die dit voor jullie moeten zijn geweest. Succes met de voorbereiding voor het geplande 2e traject en geniet nu maar even door van de ervaringen & inzichten van het 1e traject!
  6. Edwine:
    29 juni 2018
    Wat een mooie woorden, en weer heel herkenbaar! Zo trots op jou & Arlene. Wist dat je het kon en ben dankbaar dat ook jij de ultieme Camino ervaring hebt gehad.
    Nu snappen we elkaars verhalen nog beter.
    Goede veilige reis terug morgen 😘
  7. Annette:
    29 juni 2018
    Wat mooi geschreven Petra!
    Heeft je veel gebracht. Fijn je maandag weer te zien en spreken😘
  8. Joke Zeegers:
    29 juni 2018
    Je hebt een héél mooi en ontroerende blog geschreven. Lieve groetjes van mij.
  9. Gerda:
    29 juni 2018
    Lieve Petra, wat heb je jouw reis, jouw gevoel en gedachte mooi beschreven. Je woorden komen oprecht binnen. Zo fijn om te lezen wat de tocht je opgelevert heeft. Dank je wel dat we een stukje mochten meebeleven en dank je wel voor de liefde die door je blog heen straalt 💖
    Trots op jou en Arlene dat jullie dit samen hebben gedaan!!!
    Tot gauw!! Liefs 😘
  10. Petra:
    30 juni 2018
    @ allen : dank allen voor de lieve woorden...✨
  11. Geera:
    1 juli 2018
    ❤️ Het delen is ook een stuk verwerking , dit is een Camino ervaring zoals ik hem jou en Arlene ook gunde. Bijzondere ontmoetingen , fysiek zwaar emotioneel een rollercoaster en er sterker uit komen. Hou vast dit gevoel en koester het met liefde, je tocht is nog niet klaar er liggen nog pijlen op je te wachten. Met weer nieuwe mijlpalen en ervaringen !! Wel thuis x