29 juni 2018
Dag 23
Léon naar Barcelona
Op deze dag zittend op een terrasje en wachtend tot de trein vertrekt naar Barcelona blik ik terug op de camino.
Deel 1: Camino France, in totaal 20 dagen gelopen :
= 440 km gelopen zegt blog op reislogger.
= 435,7 km gelopen zegt het boek.
= 637710 stappen gelopen zegt mijn stappenteller op mobiel
Vele nationaliteiten ontmoet: Zuid Afrika/Australië/New Mexico /Spanje/Zweden/Duitsland/Zuid Korea/Amerika/ Vancouver/ Dallas/België/Nederland/China/Hongarije/Schotland/Ierland/Italie/Frankrijk
Tijdens de camino krijg je fysiek een uitdaging, hoeveel kan ik lopen op een dag, hoe houd je lichaam het, hoe zullen de pijnen zijn van de fibro, hoe houden mijn voeten het? Ik had zware dagen en dagen die goed voelde. Elke dag was weer een nieuwe uitdaging en ervaring.
Kon zelfs door de kleinste dingen mijn afleiding vinden en kon ik mijn balans vinden in het wandelen.De rugzak hoorde na enkele dagen bij je en voelde je de 10 kg niet meer.Je had ritme en je had een doel van waar je heen ging. Je keuzes in kleding was beperkt; doe ik roze aan of blauw. Het heeft me lichamelijk sterker en fitter gemaakt en kan zeggen dat ik echt trots ben op mijzelf!
Mentaal alle tijd om terug te kijken,na te denken, te verwerken, te reflecteren op wie je bent als persoon , vooruit te blikken en vooral wat ik kan leren oa uit deze reis bestaande uit alle belevenissen, ervaringen en ontmoetingen.
Vele kaarsje heb ik aangestoken, in kleine kerkjes tot grote kerken.Elke keer een momentje om stil te staan bij.....
De eerste kaars was bij de start in St Jean Pied de Port, deze kaars stond voor een mooie en veilige camino deel 1 welke ik met Arlene mocht volbrengen.
Dank lieve Arlene dat je mee wilde op deze voor mij belangrijke reis, dank voor je support,de gesprekken, je inzichten en je vriendschap!!
Heb ook stil gestaan bij dierbaren die heengegaan zijn.
Ik heb stilgestaan bij het goede huwelijk dat Frans en ik hebben gehad,maar waar we elkaar verloren hebben en onze eigen weg hebben gekozen.Dankbaar voor de 2 pracht zoons die we samen hebben gekregen,Ruben en Simon en de lieve meiden Selina en Gina welke je als kado erbij krijg.Trots op jullie jongelui!!
Ik heb stil gestaan en wil dankbaarheid en hoop uit te spreken voor alle familie, vrienden en vriendinnen en collega's welke mij op wat voor manier dan ook vriendschap, support en liefde op allerlei vlakken geven en ik hoop deze vriendschap en liefde terug te geven.
Een kaarsje heb ik op de laatste dag in Léon ontstoken om vooruit te kijken naar de toekomst en mijn weg te vervolgen.
De camino gaan we helaas voor een korte tijd achter ons laten.
Maar vol goede moed op naar september/oktober en we de camino gaan afronden.....
Liefs Petra xxx


Goeie thuisreis en lieve groetjes, Marja
Nu snappen we elkaars verhalen nog beter.
Goede veilige reis terug morgen 😘
Heeft je veel gebracht. Fijn je maandag weer te zien en spreken😘
Trots op jou en Arlene dat jullie dit samen hebben gedaan!!!
Tot gauw!! Liefs 😘